Wydarzenia

Podsumowanie Dnia Koreańskiego

2020-02-11 12:00:00
Unikalne koszulki, przedstawiciele koreańskich firm działających we Wrocławiu, polsko-koreańska eskorta dziecięca na meczu oraz YOON Group i Hyundai Nawrot w roli sponsorów spotkania. To najważniejsze aspekty Dnia Koreańskiego, zorganizowanego podczas meczu Śląsk - Lechia.
Przed kilkoma tygodniami Polska i Korea Południowa świętowały 30. rocznicę nawiązania stosunków dyplomatycznych. Śląsk Wrocław wspólnie ze sponsorami piątkowego meczu - koreańską firmą YOON Group oraz salonem Nawrot Hyundai - zorganizował "Dzień Koreański", mający pokazać silne związki tego kraju z Polską i samym Wrocławiem. Stolica Dolnego Śląska od wielu lat przyciąga zagranicznych inwestorów, wśród których liczną reprezentację stanowią południowokoreańskie przedsiębiorstwa i koncerny.
 
- Mam nadzieję, że ten mecz pomoże w dalszym zacieśnianiu stosunków między naszymi krajami. Bardzo cieszę się z tego spotkania i dziękuję Śląskowi oraz firmie Hyundai Nawrot za współpracę przy organizacji wydarzenia. Mam nadzieję, że tak jak dynamicznie rozwijają się Polska i Wrocław, tak samo do przodu będzie szedł WKS Śląsk - mówił w przemówieniu przed meczem Junsik Yoon, prezes firmy YOON Group. Obok niego na spotkaniu stawiło się wielu przedstawicieli międzynarodowych firm, uznających Wrocław za najlepszą lokalizację do rozwijania swoich przedsięwzięć.

 
- Dlaczego to jest tak ważne być dla nas partnerem tego wydarzenia? Ponieważ pół roku temu do portfolio naszej firmy dołączyła nowa marka. Po 25-ciu latach działania na rynku wrocławskim z marką Renault oraz Dacia, przyszedł teraz czas na kolejny ważny krok w rozwoju naszej firmy - otwarcie jednego z największych salonów marki Hyundai w Polsce - wyjaśniał Ken Nawrot, przedstawiciel drugiego partnera Dnia Koreańskiego, firmy Hyundai Nawrot.

 
Polsko-koreańską współpracę świętowaliśmy w zacnym gronie przedstawicieli wrocławskiego samorządu, z prezydentem Jackiem Sutrykiem na czele, sponsorów i partnerów klubu oraz reprezentantów koreańskiego biznesu, działającego we Wrocławiu i okolicach. Wydarzenie nie ograniczało się jednak tylko do przemówień, spotkań i atrakcji w strefie VIP.

 
Piłkarzy na murawę wyprowadzi dziecięca eskorta, w której znalazły się dzieci z polskich i koreańskich rodzin. Ponadto w przestrzeni miejskiej już tydzień przed spotkaniem Śląska z Lechią pojawiły się także dwujęzyczne plakaty zapraszające na mecz. Najszerszym echem odbiły się oczywiście wyjątkowe koszulki, w których wystąpili piłkarze WKS-u. Nazwiska na trykotach zapisane zostały w koreańskim systemie zapisu Hangul (koreański alfabet).

 
- Dziękujemy wszystkim naszym partnerom, w szczególności firmom YOON Group oraz Hyundai Nawrot, za współpracę w organizacji tego wydarzenia. Sport nie tylko dostarcza emocji, ale pozwala również budować więzi i łamać bariery, co pokazaliśmy wspólnie na piątkowym meczu. To ważny krok w budowaniu nie tylko relacji biznesowych, ale i pomostu łączącego mieszkańców Wrocławia i tysięcy Koreańczyków, którzy od trzech dekad również tworzą jego tożsamość - podsumowuje Piotr Waśniewski, prezes zarządu Śląska Wrocław.

 
Wszystkim uczestnikom oraz osobom i firmom zaangażowany w organizację Dnia Koreańskiego serdecznie dziękujemy i zapraszamy na kolejne mecze Śląska Wrocław!
Autor: Jędrzej Rybak, Fot. Krystyna Pączkowska, Grzegorz Rajter

Zobacz również