Wydarzenia

Śląsk Wrocław doceniony przez PZPN

2016-07-18 06:00:00
3
Wrocławski klub znakomicie wypadł w przygotowanym przez PZPN raporcie dotyczącym organizacji i bezpieczeństwa meczów piłki nożnej szczebla centralnego w sezonie 2015/16.
W kategoriach: warunki oglądania meczu, służby medyczne, stanowisko dowodzenia oraz punkty depozytowe Śląsk okazał się najlepszy spośród wszystkich klubów Ekstraklasy. Warto podkreślić także, że w większości pozostałych kategorii WKS znalazł się w czołówce, w tym sześciokrotnie na drugiej lokacie. Raport dobitnie pokazuje, jak wysokie standardy organizacji spotkań wyznacza nasz klub.


Kategorie:


Warunki oglądania meczu - 1. miejsce

Kryteria brane pod uwagę przy ocenie: widoczność boiska z poziomu miejsc siedzących na trybunach, czystość i sposób rozmieszczenia siedzisk, oświetlenie, nagłośnienie słyszalne z poziomu miejsc siedzących.

Punkty depozytowe ¬- 1. miejsce
Kryteria brane pod uwagę: czas oczekiwania kibiców na zdawanie/odbieranie deponowanych przedmiotów, ilość, oznakowanie, rozmieszczenie i dostępność punktów depozytowych.

Stanowisko dowodzenia - 1. miejsce
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie: umiejscowienie i kontrola dostępu do stanowiska, procedury jego funkcjonowania, wyposażenie pomieszczenia, słyszalność wydarzeń na trybunach.

Służby medyczne - 1. miejsce
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie: dostępność i widoczność patroli medycznych, przygotowanie i oznakowanie punktów pierwszej pomocy, dostęp karetek pogotowia, do różnych lokalizacji stadionu, w przypadku wystąpienia incydentów również właściwa reakcja służb medycznych.

Warunki pracy dla mediów - 2. miejsce
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie: lokalizacja trybuny medialnej, jakość oferowanych pulpitów, wielkość sal konferencyjnych i strefy mieszanej, przyłącza (prąd oraz dostęp do internetu).

Parkingi dla kibiców - 2. miejsce
Kryteria brane pod uwagę: wielkość, oddalenie względem stadionu, zarządzanie ruchem, ilość dróg wjazdowych i wyjazdowych, oznakowanie, czystość.

Parkingi dla drużyny i oficjeli meczowych  - 2. miejsce
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie: oznaczenie dróg, sposób zarządzania tymi obszarami stadionu.

Przystosowanie obiektu dla kibiców niepełnosprawnych - 2. miejsce
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie: łatwa dostępność stadionu dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, udogodnienia w postaci specjalnie dostosowanych toalet, wydzielonych miejsc dla osób niepełnosprawnych i ich opiekunów, dostęp do tzw. audiodeskrypcji.

Bufety/punkty gastronomiczne - 2. miejsce
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie: ilość i rozmieszczenie, dostępny asortyment, obsługa, zarządzanie kolejkami kibiców.

Obsługa kibiców niepełnosprawnych - 2. miejsce
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie: dążenie do równego traktowania kibiców niepełnosprawnych w możliwie wszystkich elementach związanych z ich uczestnictwem w imprezie, aktywność stewardów dotycząca obsługi takich kibiców.

Organizacja wejść kibiców gości - 3. miejsce
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie: obsługa kibiców przez stewardów, odpowiednie, bezpieczne kierowanie tłumem, umiejętność deeskalacji napięć i konfliktów.

Sanitariaty - 3. miejsce
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie: czystość i wyposażenie toalet, dostępność, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

Organizacja wejścia kibiców gospodarzy - 4. miejsce
Kryteria brane pod uwagę przy ocenie: zarządzanie przez organizatora systemem stewardingu w obszarze wejść kibiców na stadion, umiejętny sposób kierowania tłumem przez samych stewardów.

Pełny raport dostępny jest TUTAJ.

Autor: Tomasz Szozda

Zobacz również