Wydarzenia

Oświadczenie marki Piast

2011-07-29 12:50:12
Na prośbę marki Piast - sponsora wrocławskiego klubu - publikujemy oświadczenie w sprawie artykułu w Gazecie Wyborczej.
W odniesieniu do artykułu Gazety Wyborczej pt. „Piast tylko dla Polaków” z dnia 26 lipca 2011 roku, marka Piast pragnie podkreślić, że nigdy nie wspierała i nie wspiera żadnej ideologii, która dopuszcza jakąkolwiek formę nienawiści.

Jesteśmy jednocześnie zaskoczeni, że autor artykułu wskazał na analogię między hasłem reklamowym marki Piast a nazistowskim hasłem ideologicznym. Tym bardziej, że taka figura retoryczna była historycznie wielokrotnie używana, począwszy już od czasów starożytnych, stając się elementem kultury. Obecnie jest to często stosowana technika komunikacji marketingowej, która wzmacnia przekaz.

Przywołany slogan marki Piast „Jedno Miasto. Jeden Klub. Jeden Piast.”, jest jednym w wielu wariantów wykorzystywanego od lat hasła „Moje Miasto. Mój Klub. Mój Piast.” Ma ono na celu łączyć mieszkańców Wrocławia w dumie i miłości do miasta i klubu piłkarskiego WKS Śląsk Wrocław, a nie ich dzielić. Marka Piast jest sponsorem klubu i jest dumna z kolejnych zwycięstw i awansu do europejskich pucharów.

Wobec skojarzeń, które nasze hasło wywołało, a od których się całkowicie odcinamy, jesteśmy gotowi zrezygnować z wykorzystywania go w kampaniach reklamowych w przyszłości.
Wiadomości Wrocław Pogoda Wrocław Rozkład jazdy MPK Wrocław