Wydarzenia

Śląsk w trójce najatrakcyjniejszych klubów w Polsce

2014-06-26 12:01:24
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przygotował raport zatytułowany „Polska Piłka”, w którym uszeregował zespoły T-Mobile Ekstraklasy pod względem medialnej atrakcyjności. W pierwszej trójce tego zestawienia znalazł się Śląsk Wrocław, który wyprzedziły jedynie Legia Warszawa i Lech Poznań.
Przedstawiony wczoraj raport prezentuje polskie kluby piłkarskie, które przyciągały największe zainteresowanie mediów, a jednocześnie przynosiły najwięcej korzyści inwestującym w nie sponsorom. Na czele zestawienia znalazły się drużyny najlepsze w zeszłym sezonie również pod względem sportowym, czyli mistrz i wicemistrz Polski. Śląsk uplasował się na trzecim miejscu w klasyfikacji i okazał się znacznie atrakcyjniejszy medialnie niż większość klubów z grupy mistrzowskiej T-Mobile Ekstraklasy.

W skali całego zeszłego sezonu ekstraklasy, w prasie i mediach elektronicznych pojawiło się ponad 25 tys. artykułów związanych ze Śląskiem Wrocław. Największe natężenie publikacji o WKS-ie wystąpiło w sierpniu zeszłego roku, a najmniejsze, jak zresztą w przypadku wszystkich zespołów ligi, w styczniu 2014 r. Na końcu stawki uplasowały się drużyny Podbeskidzia Bielsko-Biała, Piasta Gliwice, Korony Kielce i Widzewa Łódź.

Na potrzeby badania „Polska Piłka” analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizowali 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Przez cały okres badania monitoringowi poddanych zostało 730 tys. informacji.

Prezentowany powyżej raport nie jest jedynym medialnym sukcesem Śląska Wrocław w zeszłym sezonie. Drużyna zielono-biało-czerwonych okazała się również jedną z najchętniej oglądanych wśród wszystkich zespołów T-Mobile Ekstraklasy. Zwycięzcą ponownie okazała się warszawska Legia, która zgromadziła przed telewizorami łącznie ponad 11 milionów osób - jednak należy pamiętać, że zespół ze stolicy dwukrotnie występował na antenie telewizji publicznej. Na drugim miejscu znalazł się Śląsk, którego mecze obejrzało łącznie ponad 9 milionów widzów, a na trzecim Wisła Kraków – ponad 8 milionów.

Mateusz Kondrat
Wiadomości Wrocław Pogoda Wrocław Rozkład jazdy MPK Wrocław