Wydarzenia

Śląsk z drugą średnią widownią w poprzednim sezonie

2013-07-11 11:21:03
240 rozegranych meczów, 32 760 minut transmisji, 12,5 miliona osób w wieku powyżej czterech lat widziało przynajmniej pięć minut jakiegokolwiek meczu w telewizji, średnio 1,6 miliona widzów przed telewizorami w każdej kolejce. Tak w skrócie przedstawia się oglądalność T-Mobile Ekstraklasy w sezonie 2012/13. Śląsk Wrocław w poprzednich rozgrywkach miał drugą średnią widownię przed telewizorami.
Najwięcej widzów zgromadziła kolejka numer 12 - w sumie oglądało ją 3,28 milionów osób. Właśnie w tej serii spotkań odbył się szlagier jesieni, w którym Lech Poznań grał z Legią Warszawa. Mecz pokazywany był na żywo na trzech antenach: Canal+ Sport, Polsat Sport i TVP 1 i zgromadził łączną widownię na poziomie nieco ponad dwóch milionów (dokładnie 2 056 000). To rekord poprzedniego sezonu. Zresztą drugim najchętniej oglądanym spotkaniem był rewanż w Warszawie – mecz w sumie na tych samych trzech antenach oglądało 1 765 000 widzów.

Z kolei spotkanie Śląska Wrocław z Legią Warszawa było najchętniej oglądanym przy okazji transmisji na dwóch antenach: Polsatu Sport i Canal+ Sport. Łącznie zasiadło przed telewizorami 610 tysięcy osób. W ogóle mecze Śląska pokazywane na dwóch antenach gromadziły liczną publikę. Spotkanie z Jagiellonią Białystok we Wrocławiu oglądało 457 tysięcy widzów, natomiast z Koroną w Kielcach 444 tysiące. Dużą widownię (492 tysiące) zgromadził także mecz wrocławian z Górnikiem Zabrze, ale transmitowany był na trzech kanałach - Polsacie Sport, Canal+ Family oraz nSporcie.

Śląsk może pochwalić się drugą średnią widownia w poprzednim sezonie, ustępując jedynie Legii Warszawa. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że dwa mecze mistrzów Polski transmitowane były w telewizji publicznej.

Średnia widownia przed telewizorami meczów poszczególnych Klubów w sezonie 2012/13:
1. Legia Warszawa - 350 000
2. Śląsk Wrocław - 317 000
3. Lech Poznań - 282 000
4. Lechia Gdańsk - 251 000
5. Podbeskidzie Bielsko-Biała - 207 000
6. Jagiellonia Białystok - 201 000
7. Wisła Kraków - 185 000
8. Korona Kielce - 181 000
. Zagłębie Lubin - 181 000
10. Widzew Łódź - 167 000
11. Pogoń Szczecin - 165 000
12. PGE GKS Bełchatów - 164 000
13. Górnik Zabrze - 161 000
14. Piast Gliwice - 157 000
. Ruch Chorzów - 157 000
16. Polonia Warszawa - 146 000

Mając na uwadze mecze bez powtórek, a zatem transmisje na antenie Canal+ Sport T-Mobile Ekstraklasy przegrała pod względem oglądalności tylko z dwoma innymi meczami. Półfinał Ligi Mistrzów między Realem Madryt a Borussią Dortmund na żywo widziało 564 tysiące widzów, natomiast Gran Derbi FC Barcelona - Real 282 tysiące. Trzecie miejsce należy już do meczu Śląsk Wrocław - Legia Warszawa, który na antenie Canal+ Sport oglądało 239 tysięcy osób. To dużo więcej niż na przykład derby Manchesteru (188 tysięcy), czy finał Ligi Europy (176 tysięcy).

Dane: MEC wg Nielsen Audience Measurement dla Ekstraklasy SA (kanał Eurosport 2 nie jest obecnie objęty badaniami telemetrycznymi prowadzonymi przez tę firmę, stąd też jego brak w tym zestawieniu).
Wiadomości Wrocław Pogoda Wrocław Rozkład jazdy MPK Wrocław