Wydarzenia

#KompletNaŚląsk w szczegółach

2023-10-24 15:30:00
Za nami wspaniałe spotkanie Śląska z Legią. WKS wygrał 4:0, na trybunach zasiadł komplet publiczności, a klub - co słychać w opiniach kibiców - zdał trudny egzamin organizacyjny.
39 583 - tylu kibiców zjawiło się w sobotę na Tarczyński Arena Wrocław. Komplet biletów został sprzedany już na tydzień przed rozpoczęciem meczu. Wyjątkową oprawę hitu kolejki stworzyło ponad 36 tysięcy fanów Śląska oraz ponad 3 tysiące sympatyków Legii. Spotkanie lidera z wicemistrzem Polski przy pełnych trybunach największego stadionu w lidze śmiało można nazwać meczem rundy w PKO Ekstraklasie.



Z wielkim wyzwaniem wzorowo poradzili zawodnicy WKS-u. Trójkolorowi po wspaniałej drugiej połowie rozbił rywali aż 4:0. Bramki zdobywali Schwarz, Samiec-Talar oraz Exposito (dwie). Cała trójka znalazła się w "11" kolejki, a Piotr Samiec-Talar - wychowanek Śląska, który do bramki dołożył dwie asysty - został wybrany najlepszym piłkarzem tej rundy gier. - To jest dla kibiców Śląska chyba najwspanialszy wieczór, jeśli chodzi o występy drużyny na tym stadionie. Dziękuję wszystkim sympatykom WKS-u za znakomity doping. Stworzyli niesamowitą atmosferę i zostało to docenione również przez piłkarzy, którzy odwdzięczyli się takimi golami i świetnymi akcjami - mówił po spotkaniu trener Jacek Magiera.



Duże wyzwanie tego dnia czekało jednak nie tylko na drużynę, ale również na kibiców i sam klub. Fani, o czym wspominał trener oraz wszyscy piłkarze, stworzyli wspaniałą atmosferę. Nie tylko głośno wspierali Śląsk, ale i w myśl akcji #WszyscyNaZielono większość z nich pojawiła się na w zielonych barwach, zaprezentowana została efektowna oprawa "Wielki Śląsk", a do tego - co bardzo ważne - kibice stawili się na stadionie znacznie przed pierwszym gwizdkiem. To niezwykle pomogło w organizacji meczu oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i komfortu uczestnikom wydarzenia.



Organizacja eventu, którego uczestnikami jest w sumie (licząc obsługę i stewardów) ponad 40 tysięcy ludzi, wymaga ogromu pracy setek osób. A nie mówimy tu o wydarzeniu przygotowywanym przez firmę przez miesiące jak np. koncert, a spotkaniu organizowanym "z marszu", dwa tygodnie po 20-tysięcznym meczu z Górnikiem i w trakcie normalnej, codziennej działalności klubu. Zadbać należy o bezpieczeństwo i wygodę uczestników, transmisję telewizyjną, warunki do gry i dopingu, zabezpieczenie kibiców gości, możliwość pracy mediów, punkty cateringowe, parkingi, punkty sprzedażowe, sprawny dojazd i odjazd samochodów, zapewnić dodatkową komunikację miejską... We współpracy z partnerami - Wydziałem Transportu Urzędu Miasta, MPK Wrocław, służbami, stadionem Tarczyński Arena, ochroną oraz sponsorami we Wrocławiu wszystko udało się na wysokim poziomie.


"Wszystko było pięknie! Super organizacja zwłaszcza po meczu", "Generalnie było widać, że wszyscy zdali egzamin z przygotowania się do meczu, także za to wielki plus dla klubu", "Wszystko na wysokim poziomie" - to kilka komentarzy zostawionych przez kibiców pod facebookowym postem klubu, w którym fani mieli okazję wyrazić swoją opinię i uwagi dot. organizacji spotkania. Za wszystkie dziękujemy i będziemy pracować dalej, by kibice czuli się na meczach jeszcze lepiej.



Co cieszy, aż 82% biletów na mecz zostało kupionych on-line przez stronę bilety.slaskwroclaw.pl, a na spotkaniu pojawiło się aż 9,5 tysiąca kibiców, których nie było na meczu od przynajmniej trzech lat! Warto również podkreślić, że mecze WKS-u są dla wszystkich - tego dnia na Tarczyński Arena pojawiło się 9 tysięcy kobiet, ponad 1200 seniorów i 9 tysięcy osób poniżej 18. roku życia. W tej chwili średnia frekwencja na meczach Śląska w sezonie 2023/24 wynosi 22 418 i jest drugą najwyższą w Polsce.


Klub już wiele dni przed meczem informował fanów o tym, by pojawili się na stadionie możliwie najwcześniej, udostępnił również "Niezbędnik kibica" z wszystkimi potrzebnymi wiadomościami oraz przeprowadził kampanię informacyjną z newsami dot. meczu. Dodatkowo, pół godziny wcześniej niż zwykle otwarte zostały bramy stadionu, ruchem wokół obiektu kierowała policja, a na samym obiekcie pracowało kilkuset stewardów. Fani, którzy przybyli na stadion już 2 godziny przed rozpoczęciem meczu, jeszcze przed pierwszym gwizdkiem mieli okazję skorzystać z okołomeczowych atrakcji, cateringu, odwiedzić muzeum Śląska lub SportsBar oraz posłuchać przedmeczowych rozmów na stadionowym telebimie.



Dziękujemy kibicom, pracownikom klubu, służbom, partnerom, sponsorom, mediom oraz przedstawicielom klubu gości, bo tylko współpraca na wszystkich poziomach mogła umożliwić dobrą organizację meczu. Rzecz jasna magiczne wspomnienia zapewnili piłkarze i ich doskonała postawa.



Już teraz zapraszamy na kolejne spotkania Śląska na Tarczyński Arena Wrocław. W niedzielę, 5 listopada, o godz. 12:30 Śląsk podejmie ŁKS. Klub rozpoczął również sprzedaż pakietów na trzy ostatnie mecze w tym roku - z ŁKS-em, Rakowem i Koroną. Bilety TUTAJ.
Autor: Jędrzej Rybak, Fot. Krystyna Pączkowska, Adriana Ficek, Dawid Antecki, Bartosz Mokrzycki

Zobacz również

Wiadomości Wrocław Pogoda Wrocław Rozkład jazdy MPK Wrocław